missbelinda

5/9-2010

Kategori: Allmänt

Nästa tävling blir 5e september hemma i ridhuset.
En regional LA:6 blir det denna gång. Förra året på samma tävling gick det piss, kul att tidningen var där och pratade med mig innan då, eller inte... Men äh, all publicitet är bra publicitet ;) Bilden var rätt fin iaf, även om texten blev helfel på vissa ställen, men jag är van, när det ska skrivas om lokal ridsport kan man nästan alltid leka "finn fem fel" medans man läser artikeln. Fast det är nog bara vi hästmänniskor som uppmärkssammar dessa fel, för de helt oinsatta är det mer en trevlig text med en gullig hästbild^^

Aja, ser det bara som en träning, för det är alltid speciellt att tävla hemma, för allt ser annorlunda ut, och sen så tycker jag att det är roligare att åka bort och tävla. Men ack så praktiskt att ha 5 minuter till tävlingsplatsen, även om den är konstigare än alla andra dagar man ska rida där.


Det kommer vara nationella klasser också, ska bli kul att kolla på. Det är också kul att vara skrivare i svårare klasser, så det kommer nog jag funktionära som.

Uppladdningen blir det dock lite si och så med... på tisdag kväll är det iaf Ia träning, men på onsdagen ska jag campa med skolan för det hör till idrottskursen, så då missar jag den andra träningsdagen, suck.
Kommer tillbaka till civilisationen på torsdag em typ, lär va rätt trött då (vem sover bra i ett tält?!) fast pigg nog att rida en sväng är jag alltid! :D
Så okej, så himla rubbat veckoschema blir det väl inte, men det är rätt surt att missa träningen på onsdag :(

Men det går säkert bra ändå, programmet (precis som många andra) är inpräntat i mitt huvud sedan länge tillbaka, och det passar bra till Belle så det är bara att hoppas på en bra dag, och inte en då hemma-ridhuset ser allt för skumt ut.

(kan tillägga att jag försökte hitta artikeln, men den verkar ha försvunnit från tidningens hemsida?...)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: