missbelinda

Kvällen innan avfärd

Kategori: Allmänt

Packade klart hästgrejerna (förutom den viktigaste, hon står fortfarande i stallet ;) ) gjorde vi tidigare idag, typ mitt på dagen om man ska vara med exakt. :)

Så det är mina grejer som är kvar, men det är inte så mycket utöver tävlingskitet (+ "reservkitet" ifall det regnar). För vi åker ju i morgon, sedan spenderas nog hela dagen på ridklubben, sen ska vi äta någon slags middag och sova på vandrarhemmet, sen är det dags för dag två. Så det som behövs är typ ridkläder, regnkläder och mjukisar att vandra runt i på campingen(eller vandrarhemmet eller vad man nu ska kalla det). Har dock en klubbkamrat som bor på samma stället, så vi kanske beger oss på upptäcksfärd, kan bli spännande. :P

En sak
jag tänkte på när jag putsade stövlarna var att de tyvärr blir dammiga igen i stövelväskan, för det går liksom inte att få ur allt damm och grus som kommer in varje gång man stoppar dit stövlarna. En annan sak med stövelväskan är att den är på gränsen till för liten till mina höga stövlar. Men tror inte att jag sett någon högre väska, så den får duga. :) Den är från Pollux faktiskt, fick den för en massa år sedan när jag värvade en kompis, hade väl ingen direkt användning för den då, men sen nåt år efter när jag började åka tävla och skaffade riktiga stövlar har den varit riktigt bra att ha. Men nu är den som sagt kanske lite för kort om jag ska vara petig, men tills jag köper ett par "värstingstövlar" typ lackade Petrie/Königs/whatever för typ 12' (ja, ett par stövlar kan kosta så mycket) så fungerar den ändå bra.

13.27 rider jag MSVC:2 imorgon. Tider för söndagen är inte satta, men tror det blir strax efter 10 och halv ett-ett. Men för all del, jag kan ha fel...

Bild från Timrå, tagen från film men rätt bra kvalla ändå! :)

Kommentarer

  • fridan säger:

    vad kul, är aldrig såna 2dagars här i mina trakter, inte vad jag vet i alla fall :)



    sv: jo fasta starttider är riktigt bra. tycker det är svårt när de inte har det :(

    2010-08-20 | 22:46:03
    Bloggadress: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: