missbelinda

Lite träningsvärk

Kategori: Allmänt

Jag brukar sällan få träningsvärk när jag suttit och ridit för mig själv, annat kan det vara efter ett rejält träningspass.

Men idag känns det i benen efter gårdagen, och jag vet ju varför också, för: Jag red barbacka!

Det är ju skitkul att rida barbacka, jag fattar inte varför nästan ingen över 18 gör det (av de jag känner så stämmer denna åldersgräns väldigt bra faktiskt, och 99% av dessa rider ponny). Men barbacka är ju super för balansen, och säkert kul för hästen att slippa sadelgjorden ibland. :)
Inte bara balans behövs, det krävs ju också ben på ett helt annat sätt eftersom man måste försöka sitta still, och sitta kvar vid eventuella knashopp eller liknande.


Något som jag skulle vilja vara med på är barbacka-dressyr tävling, men det är nog rätt omöjligt att någon sådan skulle anordnas någon stans. Kanske någon klubbtävling? Det skulle vara skoj.
Apropå klubbtävling, jag blev tillfrågad att döma på terminens första den 19e, men då är jag och Belle uppe i Umeå och rider NM så då kan jag tyvärr inte. Annars hade jag gärna gjort det. Det är roligt att döma, och man får en mycket bättre uppfattning för hur domarna ser allting. :)

Ikväll är det dags för dressyrträning, det blir kul.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: