missbelinda

Äntligen

Kategori: Allmänt

Äntligen har mina ridstövlar kommit. Måttade och allt, så nu ska de banne mig sitta som en smäck på mina underben! (*peppar peppar, och alla andra ramsor man kan uttrycka sig med för att inte få otur*).

 

Jag hade planerat sovmorgon imorgon, men det blir nog uppstigning något tidigare än planerat för jag är så nyfiken på dem! :)

 

Vad kan jag mer rapportera om då?

 

Jo, jag har anmält mig till Timrås tävlingar 6-7-8 augusti. Det är både ponny och häst, NM och DM så det blir en rätt stor tävling med ekipage ända från Norrbotten.

För mig kommer helgen se ut så här:

Fredag: LA:6 med Belle

Lördag: LA:4 med Dacce (första NM klassen) och LA:4 med Belle (första junior DM klassen)

Söndag: LA:1 och LA:P1 (andra NM klassen) med Dacce, och LA:6 med Belle (andra junior DM klassen)

 

Så det blir rätt många ritter, men endast 4 program. Kom på precis nu att det är rätt komiskt att lördagen blir en LA:4-dag, men ja, det ska väl finnas sådana dagar också. :P

 

Att rida på två olika tävlingar på samma tävlingsplats skulle ju kunna bli stressigt eftersom det är olika banor, men klasserna låg så pass långt ifrån varandra att det inte borde vara något problem. :)

Med lite tur har de fasta starttider, och då blir det ju ännu mer bekvämt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: