missbelinda

Smörja

Kategori: Utrustning

Jag smörjer (eller putsar, om man gillar det ordet mer) förmodligen mina prylar för sällan. Men när jag väl gör det så görs det ordentligt, och det mesta ser som nytt ut när det är ihopplockat igen.

 

Idag har jag snyggat till och fräshat upp två kandar och ett träns. Fast ett kandar var nytt, så det har jag bara fettat in för att det ska blir mjukt och fint. Och det behövdes, för det drog åt sig läderfettet väldigt snabbt, så jag dränkte in det en omgång till. Torkar bort allt överflödigt senare ikväll. Sätter fast betten då, och provar det imorgon. :)

 

Det andra kandaret, och tränset används rätt flitigt, så de hade jag först lädersåpa på, och sedan läderfett. Snygga blev de! :)

 

Idag har jag kikat på webb-tv från dressyr em. Jag har också följt Båstads nationella ponnydressyr via equipe.

 

I Sundsvall regnar det, har gjort sedan tidig morgon och verkar fortsätta hur länge som helst. Så ikväll blir det ett ridhusbesök, sedan ska vi kvällsfodra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: