missbelinda

Torsdagen med Belle

Kategori: Allmänt

Idag red jag i ridhuset med Belle, för det var så äckligt varmt och kvaft ute (vilket förvarnade om hällregnet som kom för nån timme sedan, nu är det dock regnfritt igen)

 

Jag red som sagt inne, och det gick inte allt för dåligt, piggelin häst som säkert misstolkade vissa skänklingar ibland och sprang ännu snabbare vid vissa tillfällen, men hon är inte omöjlig att stoppa så jag får väl stå ut med missförstånd innan jag blivit ett med stövlarna..

 

Stövlarna var det ja, de behöver lite mer inridning, för dom är fortfarande rätt stela (inte så konstigt eftersom jag hämtade dom i tisdags, haha). Det är lite svårt med skänkelhjälperna, då jag inte är lika flexibel i dessa som i Tretornen, men det är ju rätt logiskt, och fullt så rörliga fötter behöver jag ju inte heller, så om några ridningar med stövlarna har de nog gett med sig lagom mycket. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: