missbelinda

Assassin

Kategori: Icke hästrelaterat

På min skola är vi lite speciella.
Sedan i måndags pågår en mordjakt...

Fast det är inte så hemskt som det låter, ingen dör ju på riktigt. Dock kan en låssasdöd vara tillräckligt hemskt för en lekfull person med vinnarskalle (typ jag). Än så länge lever jag i alla fall, vilket känns bra. Mördat två personer har jag också gjort, två naturare. hehe

Att leka på skolan är ju en nödvändighet för att inte deppa ner sig helt om det känns som att man har mycket att göra, för oss som dessutom har ca två timmars lunchrast (alltså tid att göra något kul på) passar det extra bra att smyga runt på skolan och leka runt lite.

Det är jättekul att några lekfulla personer har dragit igång detta, och jag tror vi är runt 70 personer som är med, och min skolan är en sån skola där nästan alla känner igen alla (jag gör det iaf), så då går det ju alldeles utmärkt att leka! :D Och har man inte koll på vissa personer så får man det efter ett tag, eftersom alla deltagare går i olika klasser, så det gäller att känna någon i sitt offers klass om man inte vet vem det är, eller snoka lite på facebook och se om man hittar han eller hon där.

Så det är ju nästan som en lära känna varann lek, och säger man så låter det ju inte lika hemskt med en mördarlek på skolan, eller assassin som den heter. ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: