missbelinda

Hopptävling

Kategori: Allmänt

Idag var jag på stallet vid 9.30 för jag skulle rida ut med en kompis.
Hann mocka till båda mina hästar innan vi begav oss ut i kylan, vi red nedre och sedan nedre tillbaka igen, för det ligger två granar (stooora granar, inga gulliga julgranar) i vägen på övre, så där går det inte så bra att rida.

Jag använde mina ridtäckbyxor för första gången denna vinter (ja, jag kallar det vinter trots att det bara är oktober), det var varmt och skönt. Fleecevantar hade jag också, så jag frös inte alls! :)

Sedan red jag Dacce på framhoppningen, han var pigg och glad. Hade tagit av mig täckbyxorna nu, både för att det börjat bli varmare och för att jag visste att jag skulle rida lite mer aktivt, inte bara sitta still. Fleecevantarna behöll jag, och det är jag glad för. Tycker inte alls om att frysa! :)

Sedan gick jag upp till klubben och satt i sekritariatet för ponnyhopptävlingarna. Satt där rätt länge och var glad att jag fick funktionärslunch (pastagratäng) för jag hade inte ätit något sedan frukosten strax före klockan 9. Det var rätt rushigt där ett tag, det är klasser som ska bytas, och startlistor som ska skrivas ut hela, hela tiden. Lite skillnad mot en dressyrtävling då man nästan somnar i sekritariatet ;)

Som tur är känner jag mig rätt haj på equipe, så det mesta fixade jag utan att behöva hjälp av de andra som var där, däremot vågade jag inte använda kassapparaten, det överlämnade jag till de andra. :)

---

I morgon ska jag vara banpersonal, mycket roligare tycker jag för då kan man ju titta på alla söta ponnysar! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: