missbelinda

Spanskastudier

Kategori: Icke hästrelaterat

Nu kommer ett inlägg för alla medlemmar i intresseklubben ;)

Nu ska jag sova, imorgon har jag bara en lektion, men skulle när som helt byta den mot flera andra. För det är nämligen spanskaprov, uscha. Men det känns som att jag kan det hyffsat i alla fall, och nu när jag ska sova så sjunker det förhoppningsvis in lite bättre inne i huvudet också.

Fast en kul sak med morgondagens skoldag är att det är maskerad för alla som vill klä ut sig, dock ingenting som jag hakar på, men självklart att se alla andra. Fast jag kan ju låssas att jag klätt ut mig, "Halvstressad spanskaelev" räknas väl också som kostym? :P

Förutom att jag har ett prov som måste göras så har jag en film kvar att kolla på av de tre jag hyrde i fredags, för det är ju en vecka sedan så det är dags att lämna tillbaka dem. Fast det är ett helt okej "måste" om jag får säga det själv, lite som en morot för att orka gå till skolan och skriva provet också.

Jag har egentligen ingenting emot prov, varken skriftliga och muntliga, men just spanska känner jag mig rätt less på, har haft det sedan andra terminen av sexan så det är några år nu. Men men, i januari är denna kurs slut och jag är klar med mina 200 poäng språk.

Jag hade faktiskt kunnat bytt bort spanska steg 4 som jag läser nu, till steg 1 i något annat språk, men då hade de språklektionerna lästs på vårterminen och då hade de krockat med specialidrotten som jag valt som eget val, och det vill jag ju inte. Det är ju klart att jag vill ha skoltid för att satsa på ridningen! Skitbra att man kan göra det ju! Så jag får offra mig lite, för att kunna ha specialidrott (alltså ridning) så får jag stå ut med ett till steg i spanska.

Adios!

Kommentarer

  • Onthebit - bloggen om dressyr säger:

    sv: Ja det är ganska skönt att det håller på länge, fast det är väll inte så kul att ge sig ut på snöiga vägar, men vad gör man inte :)



    2010-10-22 | 10:13:32
    Bloggadress: http://oonthebit.blogg.se/

Kommentera inlägget här: