missbelinda

Ojdå

Kategori: Allmänt

Nu var det länge sedan jag skrev några rader här, och med tanke på att det faktiskt finns några som kikar in här så ska jag nu skriva lite grann om vad som hänt den senaste tiden.

I lördags hade Belle tappat en sko ute i den leriga hagen, försökte leta men den var borta. Så jag valde att inte rida, känns dumt att utsätta hoven för tryck och onödigt slitage, hon har också sulor fram just för att hon är lite känslig så nä, då väntar jag hellre tills hovis kan komma och slå på en ny sko. :)

Så det blev ingen ridning lördag-söndag, men i måndags kom våran snälla hovslagare och slog på en ny sko och då red jag lite på framhoppningsbanan.
Igår var det tisdag och jag red på planen utanför stallet.

Idag red jag bort till framhoppningen igen, och gjorde om min dressyrhäst till en hoppehäst. Roligt var det tyckte både jag och Belle. :)


Imorgon har vi utsläpp, men min vanliga sovmorgon är tillfälligt borttagen pga en föreläsning på skolan. Så jag hinner inte rida innan skolan börjar, så det får jag göra på eftermiddagen istället.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: