missbelinda

Söderhamnsortens RF 12/9-10

Kategori: Tävling

Kategori: Stor häst
Arrangör: Söderhamnsortens RF
Typ av tävling: Lokal (ingår i cupen)
Domare: Åsa Abrahamson
Klass: LB:3 2007 (ingår i cupen)
Procent (heltal): 67
Procent (decimal): 58
Lagtävling: Nej
Placering: 2/21
Rosett: Blå
Häst: Miss Belinda

Jag gjorde lite klassbyten och det blev så att jag red LB:3 på söndagsmorgonen. (Tur man kan de flesta programmen utantill, blir ju lite lättare att göra snabba byten då)

 

Red fram inne i ridhuset för det var väldigt tugnnt och mycket sand på uteframridningen, det kändes bra. :)

 

Började bra (eller inte). Trodde domaren blåste så jag vände upp och hälsade, men så var det inte. Det var musiken som lät som en svag visselpipa. Mamma hade också hört det, så det var inte bara jag som hörde fel.

Andra uppridningen blev i alla fall bättre, så inget ont som inte har nått gott med sig... ;)


Tyvärr massa småmissar inne på banan, det var som dag och natt på de olika kortsidorna. Framför domaren var det spänt och på andra sidan var det avspänt och trevligt. Vi schabblade bort båda mellantravarna, i den första blev det spänt i upptagningen pga hästar och transporter på andra sidan banan, och i den andra fick vi en taktmiss efter en tjusig början, suck, travlängningarna som är en av våra paradnummer för det mesta. Men men, att den första inte blev bra skyller jag lite på att det var parkering och urlastning längs hela M-R-B-P-F-långsidan, den andra blev det istället missförstånd i.

 

Och jag är fortfarande sur på att jag gjorde andra galoppvolten för liten, dumma Anna.

 

Men vi gjorde många bra saker också, känns som att jag bara dragit upp mina klantmissar. Vi fick till exempel våran första mellangalopps-åtta! Trevligt trevligt. Och sista uppridningen fortsätter sitta som en smäck, så det känns bra.

 

Jag skrittade en sväng och gick sedan in i stallet och klädde av både mig och Belle tävlingsutstyrseln (jag startade först). Efter rätt lång tid kom mamma in med protokollet och sa att den första procenten de ropat ut var 43 någonting. Hon hade inte fattat något, för så dåligt hade det ju inte gått?! Men sedan räknade de om och det blev 67,58% istället. Rekord i LB:3 för vår del! :D

 

Ledde rätt länge, blev sedan slagen med 3 poäng och slutade på en delad andraplats! :)

 

Kategori: Stor häst
Arrangör: Söderhamnsortens RF
Typ av tävling: Lokal (ingår i cupen)
Domare: Åsa Abrahamson
Klass: LA:4 2008 (ingår i cupen)
Procent (heltal): 64
Procent (decimal): 68
Lagtävling: Nej
Placering: 4/17
Rosett: Röd
Häst: Miss Belinda

Helgens 3e klass, LA:4 startade jag också först i. Red fram i ridhuset och det kändes bra innan denna klass också. :)

 

Inte lika spänt vid domaren eller långsidan nu, dels för att hon sett allt en gång, och för att det var lite lugnare på parkeringen nu.

 

Mellantravarna fungerade bra denna gång, ja allt flöt på fint. Fick lite strul i upptagningen efter ökade galoppen, inget avbrott eller så. Men ett fint jämfotasprång. Och denna jäkla ryggning! Jag hatar den, bläää. Men vi har fått in knixen på att fatta vänster galopp och galoppera rakt fram efteråt nu så det känns bra.

 

Det känns också bra att jag kan rida den förvända galoppen utan att vara rädd för ofrivilliga omslag, nu börjar den trevliga standarden i förvända komma tillbaka till vad den var innan vi började exprimentera med byten. :D

 

62,68% och en 4e placering. 1 poäng från trean...

 

---

Jag red MSVC:2 på lördags kvällen, men det gick inte direkt bra. Superfin häst på framridningen, men då red jag fram ute och där var det djupt och tugnt så det blev jobbigt för Belle. Framridningen blev också längre än planerat då domaren tog extremt gooood tid på sig. Men så kan der bli ibland.

 

Bilder kommer någon annan dag. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: