missbelinda

Sundsvalls RK 4/9-10

Kategori: Tävling

Kategori: Stor häst
Arrangör: Sundsvalls RK
Typ av tävling: Regional (ingår i cupen)
Domare: Britt-Louise Öhman
Klass: LA:6 2005 (ingår i cupen)
Procent (heltal): 64
Procent (decimal): 41
Lagtävling: Nej
Placering: 5/12
Häst: Miss Belinda

Helt okej dag på jobbet

 

Igår var det söndag, och hemmatävlingens andra dag.

 

Som bestämt tog jag sovmorgon och var inte på anläggningen förrens elva, där tittade vi lite på Svår B:1 (tyvärr bara 3 ekipage till start), kul att se ett av de svårare programmen.

Sedan åkte vi ner till vårt stall och jag tog in Belle och borstade och knoppade, efter det fick hon äta lunch-hö't inne i boxen medans jag bytte om till tävlingskläderna och väntade på att klockan skulle bli tillräckligt mycket för att klä på hästen och rida upp.

 

Red fram ute i paddocken och det kändes väl varken superbra eller megadåligt, någon stans mitt emellan. Marita kom och kikade på oss en stund innan vilket var himla bra då jag behövde lite peppning. :)


Inne på banan var det inte alls läskigt, vilket kändes himla bra, och hon stängde inte av och gjorde lite som hon ville som förra året. Tummen upp för det!

 

Programmet var det inte heller något fel på, skolorna var mindre bra men på framridningen så fattade hon galopp i högerslutan så vi bestämde att jag skulle rida den lite rakare vilket då resulterade i en 5a, men hellre det än galopp och ett ännu lägre poäng. Vänsteröppnan blev rätt vinglig, så ingångar till skolor måste det tränas mer på nu!

 

Annars?

- Jo annars flöt det på, inga missar (eller jo, allting kan ju gå bättre såklart, men det flöt på bra). Inte heller några spöken eller hästätande monster i publiken som jag var beredd på så det kändes också bra.

 

64% och två utanför placering, ett klart godkänt resultat. Och en höjning med ca 12% från förra septembertävlingen, fortsätter vi såhär är det världsrekord om något år. ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: