missbelinda

Checklista för en hästtjej

Kategori: Allmänt

Hittade den här på sonntags.blogg.se och blev tvungen att kolla vad som passar in på mig :P

- När du vaknar bestört på morgonen undrar du inte om du har missat skolan, utan morgonfodringen. Check
- Att åka buss med stallkläder är fullt naturligt, men kommer det på någon med en blöt hund blir du irriterad och rynkar på näsan. Åker inte buss till stallet, och skulle nog ha någon form av överdragskläder då, men hunden kan jag hålla med lite om - Halvcheck
- I skolan skrev du hästnamn istället för killnamn överallt. Jajjamen - Check!
- Fullkomlig normal middags tid är efter klockan 19.30. - Halvcheck
- Morötter är extremt goda, men bara i stallet. Morötter är ju gott annars också - Halvcheck
- Du blir som tonåring glad över ett par fula gummistövlar som mamma tänkte slänga. Extraskor är väl alltid bra att ha, så länge de inte läcker in vatten - Halvcheck!
- Du blir även glad när du i julklapp för termobrallor. Check!
- När det regnar och du ska ut med hunden är du suck och stön men när det är uteritt på gång med kompisar så är det försten ut i stormen som gäller. Nja, jag tycker det är rätt kul att vara ute när det regnar om jag har bra regnkläder
- Du tvättar dina tävlingskläder oftare än din skoljacka. Haha, stämmer nog - Check!
- Runt hästarna är allt på sin plats och i ordning, men i ditt rum så ser man inte ens golvet längre. Oh ja, stämmer exakt! - Check!
- Dina kompisar utanför hästvärlden undrar ibland om du är ifrån en annan planet när du berättar något från stallet. Du fattar inte alls att omvärlden inte har en aning om vad skänkel,yttersida,kombination eller grimskaft är för något. Japp, det finns en anledning till varför jag inte pratar så mycket häst i skolan - Check!
- Du har smakat på olika sorters kraftfoder. Det har jag faktiskt inte, bara havre :p
- Du missar inte en enda ridlektion. Check!
- Du ryktar hellre älsklingshästen en kvart extra istället för att ta den tidiga bussen hem. Nu åker jag inte buss men om jag hade gjort det så - Check!
- Hela din barndom var du som fastklistrad i stallet - Check!
- När andra barn sov på jullovet så var du klockan 7 varje morgon redo med en grep för att mocka åt favorit ponnyn. Nja, kanske inte uppe så tidigt - Halvcheck!
- På skötarmötena var det slagsmål om bästa sittplatsen - Nä, alla fick plats i cafeterian
- När andra i din klass berättar att dem ramlade och stukade foten på dansen tycker du synd om dem. Sen att du dagen innan flög i full fart rätt med huvudet ner i en hindermur och nästan tuppade av, kastade dig upp på hästen och anföll muren igen, det nämner du inte alls. - Halvcheck på den
- När folk säger suck nu regnar det så mitt hår kommer bli helt blött, då säger du suck nu kommer det ta 30 min extra att gräva fram hästen från all lera. - Check!
- När du säger att du bara ska till stallet en stund så vet samtliga i din omgivning att du inte är hemma förens om 4-5 timmar. - Check!
- Du är extremt effektiv, varför gå två gånger, när man kan gå en? - Check!
- Man klär sig efter väder, är det vinter så ser du ut som michilinmannens fetto storebror, oavsett om du ska rida ut eller gå på bio, det är ju kallt ute! Jajjamen, varför frysa när man kan slippa? - Check!
- på sommarn är du gyllenbrun på hela kroppen utom dem kritvita benen, det kallas för ridbrallerand, och det är COOLT OKEJ? Gärna en fin bränna efter t-shirten eller ett linne också ;) - Check!

Slutsats: Ja, det stämde ju rätt bra på mig tycker jag :P

Kommentarer

  • Emma Elfstrand - hästblogg säger:

    ja jag vill köpa något snyggt sådant. Mitt är nämligen borta och Anna har bara ett blått vilket inte matchar mina grejer ;)

    2011-04-04 | 17:33:49
    Bloggadress: http://catago.blogg.se/

Kommentera inlägget här: