missbelinda

Långlördag

Kategori: Allmänt

Om det var långfredag igår blir det då långlördag idag? ;)

 

Min lördag blir nog ganska lång iaf för jag ska ut och fira en kompis som fyller år idag.

 

Dagen har till stor del spenderats på stallet, vi kom dit lagom till lunchfodringen och satt utanför stallet och snackade skit medans hästarna åt. Glass fick jag också, så nu är årets första sommar-isglass avklarad! :D (Visst har jag ätit glass innan, men liksom inte den där svalkande isglassen i den stekiga solen)

 

Idag red jag i ridhuset, och jämför man med +21 ute så var det nästan kallt där inne, men det var bara skönt. Fast lite paff blev jag ändå när jag red ut igen, för det är ju sååå varmt! :D

 

Innan Belle gick ut i hagen igen så blev hon nån centimeter lägre, för jag skruvade ur broddarna. De har fått suttit i fram tills nu eftersom det faktiskt var rätt halt fram tills bara några veckor sedan, och sen blev det slirigt i hagen. Men nu börjar det sakta men säkert att torka upp och då blir broddarna liksom onödiga. :P En annan anledning är ju att vi ska åka så pass länge upp till Vännäs nästa vecka, och då är det onödigt att ha broddarna på eftersom det inte inte direkt kommer finn någon is att halka på däruppe. ;)

 

Nu är snön äntligen borta! :D

 

Kommentarer

  • Emelie säger:

    sv: Ja det var obehagligt :/ inte direkt det roligaste jag vart med om. Är väldigt glad att det gick så bra som det gjorde, kunde slutat mycket värre.. Tur i oturen helt enkelt =) jag hoppas också vi slipper fler kullerbyttor nu, det räckte med den :p haha.

    2011-04-23 | 19:46:42
    Bloggadress: http://semlur.blogg.se/
  • Jossan säger:

    Färgen på dina lindor är inte så dumma heller :D

    2011-04-24 | 20:38:03
    Bloggadress: http://ledner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: