missbelinda

Tävling Sundsvalls FRK 2 april

Kategori: Tävling

Arrangör: Sundsvalls FRK
Typ av tävling: Regional
Domare: Louise Sjöberg
Klass: Msv C:1 2011
Procent (heltal): 66
Procent (decimal): 59
Lagtävling: Nej
Placering: 4/21
Rosett: Röd

Ja, då var årets första tävling avklarad.

 

Första klassen var MSVC:1, alltså ett helt nytt program men inte helt främmande om man ridit LA:6 tidigare år.

 

Vi kom fram i god tid innan eftersom vi hade bokat daguppstallning, så där fick Belle stå och mumsa hö medans vi tittade på prisutdelningen till klassen innan, sedan tittade vi på en tom bana när det var paus, och sedan kollade vi på några i början av min klass. :) Bland annat en ritt på 69% och en på 67% (som sedan blev 1a och 3a i klassen) Så det var ju rätt höga procent om man säger så, lite pressande blir det allt att se ritterna och höra procenten, men det finns ju inte så mycket annat att göra än att rida på så gott man kan.

 

Efter påklädning av häst och ryttare blev det som ni kanske listat ut själva dags att rida fram, och det kändes väldigt bra där. Lika så inne på banan, det kändes bra, det flöt på bra och ja; jag var nöjd när jag ridit färdigt! :) Tyvärr så snubblade hon till i andra enkla bytet (vilket resulterade i protokollets enda 5a) men annars ingen miss. Fast skolorna kan ju alltid bli bättre... ;)

 

313p och 66,595% och en röd rosett blev det tillslut, och domaren tyckte bland annat att det såg harmoniskt ut, och sånt är ju alltid kul att höra!

Bilder från ritten finns här i resultatlistan på Equipe.

Och på prisutdelningen såg vi ut ungefär såhär (fast det var inomhus, och jag har andra stövlar och annan hjälm och så hade jag vita handskar på mig)
http://www.hippson.se/cldocpart/93890.jpg


Arrangör: Sundsvalls FRK
Typ av tävling: Regional
Domare: Susanne Rudholm
Klass: Msv B:4 2003
Procent (heltal): 57
Procent (decimal): 17
Lagtävling: Nej
Placering: 15/17

Några timmar efter C:1 var det dags för MSVB:4. ett program vi inte riktigt är 100% klara för, men det är ett ganska roligt program och det är kul att testa. :)

 

Och får jag säga det själv så gick det faktiskt väldigt bra, på framridningen fick vi till fina byten åt båda hållen vilket kändes skoj. Och programmet började också trevligt med endast sexor och sjuor (och en futtig femma) fram till första bytet, det blev sådär knasigt hoppigt som bara Belle kan lyckas med. Redan när jag vände upp och gjorde det enkla så förstod ju hon vad som skulle komma sen, så hon laddade på och gjorde ett fint "hopp-kick-byt"-byte. Och tyvärr blev de andra tre lika dana, vilket såklart drar ner poängen rejält, både på de bedömningspunkterna där det ju är *2, och på allmänna.

 

Men, jag är nöjd! :D Jag vet att vi kan byta när vi skärper oss ordentligt, men det är klart att det blir lite spänt och laddat inne på tävlingsbanan. Det är ju liksom en helt ny grej som min lilla häst ska göra innanför staketen, något som jag under förra året försökte förhindra i alla förvända galoppdelar, men nu är det helt plötsligt tillåtet, då blir det ju lite yrt i huvudet på lilla Belle, men men, bara att träna på så vi får rutin på dessa bytesprogram också! :)

 

Jag är också glad över att vi faktiskt inte kom sist, inte näst sist heller :P Och inte superlångt ifrån den som kom framför heller, så med lite mer träning får alla gamla MsvB-rävar börja passa sig... hihi

Kommentarer


Kommentera inlägget här: