missbelinda

Tisdag och onsdag i någon slags sammanfattning

Kategori: Allmänt

På tisdagskvällen roade vi oss med dressyrträning för Ia, vi pratade lite snabbt om helgens tävling och jag sa att jag ville träna på skolor, för där hade jag mycket poäng att hämta (vi lyckades bara pricka in två sjuor av tolv möjliga på tre program och det ska det bli ändring på, det är så tråkigt med dessa sexor!)

 

Sagt och gjort, det blev både öppnor och slutor på långsidorna. Fick tänka uppförsbacke och att jag skulle vara noga med att stämma av i ingången och avslutningen, och ja: helt plötsligt blev ju allt mycket enklare! :) Tänk vad några ord kan göra någonting så himla mycket bättre och lättare.

 

I galoppen stod det byten på schemat, (och med helgens msvb i bakhuvudet så kan man ju säga att där finns det också många poäng att cascha in när allt går som det ska). Och där var det som vanligt, några blev helt klockrena och andra blev det inte, men det är bara att träna vidare så kommer dom att fastna helt i systemet hos både mig och Belle så småningom.

 

Onsdagen började i skolan, kom hem strax före halv tolv och åt mat, sedan kom mamma hem för hon slutade tidigt och vi var på stallet nån gång vid kvart över tolv/halv ett.

 

Tog in Belle från hagen och fixade iordning hon och sedan var det dags för lektion 13.45. Och nu var hon på hugget, all energi var på väg framåt istället för framåt och uppåt, men: hellre en piggelin häst än en som är trött och seg. Ungefär samma arbete som igår, men också lite försök till någon slags början på piruettjobb. Alltså en liten centrerad volt med lite sluta-tanke. Här märktes det att Belle hade mycket energi, för istället för att sega ihop när det blev lite jobbigt så försökte hon springa iväg utåt istället, men trots hennes försök till att slippa så fick vi till lite fina galoppsprång åt båda hållen. :)

 

Kom hem från stallet vid 15 och då fanns det inte så mycket annat att göra än att hoppa in i duschen och sedan så fick jag skjuts av min snälla mamma för att hinna till skolan 15.30. Där hade vi Hjärt och Lungräddning och fick bland annat öva på att lägga varann i stabilt sidoläge och hjärtmassage på en liten uppblåsbar docka. Så nu har jag fräschat upp dom kunskaperna också. :)