missbelinda

Ultuna tur och retur

Kategori: Anna och Miss Belinda

Länge sedan jag skrev ordentligt här nu men det kanske blir förståeligt efter detta inlägg.

 

Idag red jag för första gången på över en vecka och för att göra en lång historia kort så fick Belle kolik i söndags morse och vi blev ditringda av hon som morgonfodrade. Sedan kom distriktsveterinären men Belle blev inte piggare och hon rådde oss att fara ner till Uppsala och Ultuna (för ATG kliniken i Bergsåker har inte öppet på söndagar, och inte heller möjlighet att utföra buköppningar om det skulle vara så illa). Resan ner gick bra och jag har nog aldrig varit så glad över min HorseCam så vi kunde ha koll hela vägen.

 

Väl framma i Uppsala blev hon undersökt och fick stå i en box med dropp och utan mat. Jag och mamma installerade oss på närmsta hotell och bodde över till måndagen. På måndagen passade vi på att kika in hos Sporren som ju är en ganska stor hästsportsaffär i Uppsala. Ett nytt schabrak inhandlades till sjuklingen så hon skulle få vara fin när hon kom hem igen :)

Sedan for vi hem till Sundsvall igen efter att ha hört från veterinären att läget för tillfället var bra men att hon skulle få stanna några dagar till för observation osv.

 

I onsdags fick vi åka tillbaka ner och hämta hem våran fina häst! :D

 

Ja det var den långa historien som nu blev ganska förkortad, men om det är någon som undrat vart vi hållt hus så kom ju svaret här.

 

Så idag var alltså första dagen jag red, och vi skrittade nedre och övre rundan (andra dagarna har hon varit i hagen). Självklart fick hon ha det nya fina schabraket som jag bestämt när jag köpte det. Fint var det, och nu har jakten efter ett par matchande grå lindor börjat så outfiten kan bli komplett. ;)

 

Sen så måste jag avsluta med att säga att jag alltid trott att det har hetat Ulltuna, alltså med två stycken L istället för ett. Jättefint och stort ställe med trevlig personal är det förresten, men jag hoppas att Belle håller sig frisk så vi slipper åka dit igen! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: