missbelinda

Fredag kväll

Kategori: Allmänt

Halli hallå.
Idag var jag först ute och gick med hunden i snöstorm... Sedan hade vi teori på specialidrotten och pratade lite om fusk och doping.

Eftermiddagen har ägnats åt dans, först vanliga juldansar och sedan vanlig dans. Årets band var Svänzons (hihi, jag tycker att det är lite roligt att typ alla dansbandsnamn innehåller bokstaven Z). Det var faktiskt inte lika "dansbandigt" som jag trodde att det skulle vara för de andra två åren har det känts väldigt dansbandigt. (Ni som läst min blogg några gånger kanske märkt att jag inte direkt brukar lyssna på dansband till vardags, se här)Det var i alla fall alldeles lagom dansbandspoppigt och det blev en hel del svängoms på dansgolvet med diverse klasskamrater. Väldigt roligt avslut på skolveckan! :D

När jag gick hem från skolan så hade snöstormen övergått till kraftigt regn och jättemycket slask på backen, sååå mysigt att gå hem i typ två decimeter slask! Eller inte... Tur jag inte behöver gå allt för långt innan jag kommer hem och kan byta till torra strumpor.

Idag har jag ridit för första gången på nästan en hel vecka också eftersom Belle fick någon form av hovböld i söndags och har varit halt och vilat. Hovis kom i torsdags och tyckte det såg bättre ut så hon fick på sig skon igen så nu hoppas vi att det blivit bra igen. Det fick bli en stund skritt på planen utanför stallet för att ridhuset var upptaget, det regnade lite halvmycket då med men eftersom det är nollgradigt så blir det inte direkt kallt.

Nu borde jag egentligen sova för vi har utsläpp imorgon och då är det en fördel att vara hyffsat pigg så man ser något i morgonmörkret när hästarna ska ut i hagarna, skulle ju vara trist om jag släppte ut nån mellan två hagar eller liknande haha.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: