missbelinda

Sammanfattning juldagarna

Kategori: Allmänt

Julafton: Kom till stallet lagom för lite fika med alla andra. Dock dricker jag inte glögg, eller gillar saffran så jag höll mig till julgodiset haha :P
Sedan red jag Belle barbacka på våran snöiga ridplan :)
Eftermiddagen och kvällen spenderades hemma, tittade på Kalle Anka, Ernst firar jul och en massa andra julprogram på TV. Jag fick lite julklappar också, så jag har nog varit ganska snäll i år. Bland annat en härligt blå Pikeur pikétröja, och en riktigt snygg brun långärmad tröja från Schockemöhle som jag kikat på varje gång vi varit hos Grafströms. Tack så mycket Tomten! :D

http://www.schockemoehle-sports.com/sites/default/files/2811-00524_Elaine_pink_vorne_teaser.jpg?1312792819
(Ja, det är rosarutigt längst ner på armarna om man viker upp dem, sååå snyggt!)
(Bilden på tröjan kommer härifrån: http://www.schockemoehle-sports.com/en/node/6390)

Juldagen:
Ja, igår red jag upp till ridhuset. Började skritta och trava fram som vanligt. Sen när jag skulle börja galoppera så snubblade Belle till, och samtidigt släpper underlaget i ridhuset så hon får inget fäste vilket leder till att hästen försvinner både framför och under mig. Så jag ramlar av och landar på höger arm/axel, Belle landar på mitt knä och det enda jag tänker på är att dra ur foten ur stigbygeln. Hur som helst så gick det ändå ganska bra, vi var uppe på fötterna fort båda två och kunde efter en liten koll av oss båda fortsätta med vårt lilla ridpass.
Så vad ska man säga? Vi har haft henne sedan hösten 2007 och detta blev den tredje avramlingen, jag hoppas att det blev 3e gången gillt nu och att jag nu kan sitta kvar resten av alla år vi har tillsammans ;)

Annandagen (idag):
Lite lagom mör i kroppen med ett knä som skiftar i blått och rött samt en ganska mörbultad arm kan jag ju konstatera att vi klarade oss bra ändå. Jag hade kunnat brutit både benet, armen och säkert andra ben i kroppen också. Idag red jag också lite i ridhuset, vi var nog lite stela båda två efter gårdagens mindre graciösa försök till en kullerbytta men det kändes ändå helt OK. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: