missbelinda

Dags att dra igång med dressyren igen

Kategori: Allmänt

Imorgon vill jag ha fint väder. Det behöver inte vara strålande sol och 1000 plusgrader för då blir det bara jobbigt att rida. Fast äh, så länge det inte öser ner vatten så är jag nöjd. Men det får gärna torka upp lite utomhus så det inte är så geggigt på ridbanorna (och det blir så geggigt i hagen och Belle gillar att rulla sig... hehe).

 

Imorgon blir det i alla fall dags att rida i dressyrsadeln för första gången sedan förra söndagen på tävlingen i Umeå, det kommer bli ett kärt återseende. Inte för att jag har något emot att rida i hoppsadeln eller barbacka som jag gjort nu i veckan, men dressyrsadeln är liksom snäppet bättre! Kanske inte när man ska hoppa eller rida ut i skogen, men när det är lite dressyrjobb som gäller så är det dressyrsadeln på som gäller. :)

Kommentarer

  • My säger:

    Jag är också kär i min dressyrsadel! Vad har du för ngn?



    Sv.: ja älskar den färgen :) funderar på om man skulle skaffa sig ett bling i den färgen samt ett schbrack med den kanten men kan inte bestämma mig för om jag vill vara så djärv eller om jahaja hålla mig till svart och vit :)

    2011-07-13 | 12:21:06
    Bloggadress: http://sonntags.blogg.se/

Kommentera inlägget här: