missbelinda

Umeå RF, lördag 2/7

Kategori: Tävling

Arrangör: Umeå RF
Typ av tävling: Regional
Domare: Christina Wikström, Camilla Svensson, Anna-Karin Jonsson Berg
Klass: Msv C:2 2010
Procent (heltal): 62
Procent (decimal): 29
Placering: 4/17
Häst: Miss Belinda

 

Lördag 2/7 Umeå RF

 

Mycket bättre väder idag! Soligt och inte något regn :) Startade 14.39 idag vilket betydde sovmorgon i hotellsängen innan det blev dags att bege sig till Hippologum och en promenad med Belle. Hann inte se någon i klassen för jag startade tidigt, men vi kollade lite på de andra klasserna innan.

 

Det kändes mycket bättre inne på banan nu, lite spänt i andra förvända och det enkla bytet, och i upptagningen efter mellantraven på m.linjen (typ jättesvårt ju, Belle tycker att vi är klara då så det gäller att rida rätt). Annars så blev bakdelsvändningarna för en gångs skull bra! :) Eftersom jag tyckte att det gått så pass mycket bättre än dagen innan så trodde jag också att det skulle visa sig i poängen, men så blev det inte riktigt så jag blev åter lite besviken över det. Inte över ritten, men poängen. Men jag startade som sagt tidigt, gick in som 3a då tror jag och låg faktiskt där väldigt länge trots många fina hästar bla några som slog oss i MsvC:1. Tillslut var det så få kvar att jag vågade hoppas på en placering trots allt. Blev nerpetad till delad 4e plats efter ungefär halva klassen och där blev vi klar även när klassen var slut. :D

 

Innan prisutdelningen så sa de att de tre första skulle komma till häst och de andra till fots (trots att det stod i RM att de övriga placerade skulle hämta rosetten i sekritariatet) så jag fick skynda mig att ta på mig stövlar+kavaj+hjälm, bara för att komma tillbaka lagom till att de tre första red in och prisutdelaren hade bara de 3 första rosetterna med sig. Så det var ju en liten kommunikationsmiss mellan speaker och sekretariatet :P . Aja, ingen skada skedd förutom en extra motionstur för att klä på mig, jag fick min stoora röda rosett i sekretariatet sedan. :)

 

Domare H: 63,556% (4e plac)

Domare C: 60,00% (5e plac)

Domare M: 63,333% (4e plac)

Totalt: 62,296%

 

Mellan H och M skiljde det 1 p, domare C låg 15 resp 16 p under de andra. Men de var ju iaf ganska eniga över vart i resultatlistan de ville ha mig. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: