missbelinda

Att lägga upp en film

Kategori: Anna och Miss Belinda

Jag fick en kommentar här som frågade om varför jag inte lägger ut någon film från tävling. Anledningen är ganska enkel: Jag vill helt enkelt inte göra det.

Ja, det var nog det tråkigaste svaret någon nånsin hade kunna svarat, men då får det väl vara tråkigt.

Jag själv tycker det ibland kan vara roligt att titta på filmer från tävlingar på olika bloggar, och för det mesta håller en eventuell diskussion en positiv ton efteråt, i stil med "vad fint det ser ut", "vilka fina gångarter", "Grattis" och så vidare liksom...

Andra gånger blir den efterföljande diskussionen inte lika trevlig, jag har bland annat läst kommentarer som varit både negativa och nedlåtande. Självklart finns det personer med kunskapen att uttrycka sig konstruktivt, men det är ganska sällan jag ser sådant.

Vissa som lägger upp en film gör det ibland för att väcka en debatt, tillexempel "Jag fick dåliga poäng, men så dåligt gick det faktiskt inte, se själva, domaren är ju störd!"
Andra lägger upp en film där de fått fina höga poäng och genast blir merparten läsare hobbydomare och börjar kritisera allting. Hur kul är det på en skala liksom? Helt plötsligt blir alltså domaren indragen i det hela också, på en liten blogg på internet där en ryttare väljer att skriva lite om sin vardag. Självklart måste man inte vara nöjd med poängen man får, men att klaga på domaren där denne inte har en chans att förklara sig känns som ganska dålig stil. Det är ändå en bedömningssport vi håller på med och det är bara att stå ut med detta eller börja med något annat, kanske hoppning? (Nu menar jag inte att man inte får känna sig besviken på en bedömning, men att skriva på en hemsida att man anser att domaren är felutbildad eller extremt partisk vinner ingen på.)

Så för att försöka avsluta mitt svar (som blev rätt långt och uttdraget) så kan jag säga att det kommer dröja länge (om ens någonsin) att jag lägger ut en film här på min blogg. Är det någon som är nyfiken så får ni väl spionera på en tävling eller nåt, vad vet jag?

Jag såg att personen som skrev frågan hade det fina namnet Anna, och nu råkar det vara så att jag känner många som heter just Anna. Så om det skulle vara så att vi känner varandra och du vill se på tävlingsfilmer så är det bara att hojta till så kan vi boka in en dressyrfilmskväll nån gång i sommar, det lovar jag! ;)


Tack för mig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: