missbelinda

Liknande program

Kategori: Allmänt

"Alla" pratar om Totilas nya kür som är lik den gamla och bla bla bla. Jag lämnar den diskussionen till de som redan valt att ta upp den.

Själv så har jag studerat lite program för egen del, och om vi nu ska dra upp det här med spegelvända program så kan man ju ta sig en titt på FEI's inledande program för juniorryttare och FEI's lagtävlansprogram för ponnyryttare. Båda börjar så gott som identiskt, fast spegelvänt. Volt-öppna-halvvolt-sluta-vänd över-volt-öppna-halvvolt-sluta. (Dock 8m volter för ponny, och 10m för häst) Fast sen så tar likheterna slut ett tag, men dyker upp i galopplängningarna, men skillnaden där är att man rider mellan/ökad galopp mot domaren i ponnyprogrammet, och ifrån domaren i juniorprogrammet.

Jag tyckte det var rätt roligt när jag märkte detta, för när jag först kollade på juniorprogrammet så tyckte jag att jag kände igen det lite, och det är ju inte så konstigt för jag har ju ridit ponnyprogrammet några gånger tidigare. Förmodligen ingenting som så många tänker på, men som f.d ponnyryttare som startat FEI, och nuvarande hästryttare som i framtiden kommer starta FEI så var det en ganska skoj upptäckt liksom. hihi

Kommentarer


Kommentera inlägget här: