missbelinda

Nationaldagen

Kategori: Allmänt

Idag är det måndag, men eftersom det är en röd dag så har det känts som en söndag, det tycker i alla fall jag.

Morgonen började med att jag fick en lååång sovmorgon, sedan var jag på stallet vid halv två så jag skulle vara i tid tills jag skulle jobba på klubbtävlingen. Då var det fortfarande några kvar i första dressyrklassen så jag fick stå och vänta en stund.

Tävlingarna var på "nya banan" alltså utomhus, inte jättevarmt men ganska dammigt ute.

Vid två var det dags att starta LB:2, tror det var runt 15 starter och det tog runt två timmar att bli klar. Jag tycker att det gick bra att dömma, alla ryttare red trevligt. Det är alltid spännande att se slutresultatet, för även om det är jag som bestämt poängen så har jag ju ingen koll på hur mycket det blir sammanlagt. Ingen verkade missnöjd med poängen (iaf inte vad jag hörde och nu satt jag mitt i allting på en stor bana så hade någon klagat högljutt hade jag nog hört det :p) så det känns bra. :)

När det var klart var det dags att pysa vidare till vårt stall och ta in hästarna från hagen. Belle fick en vilodag och mamma var snäll och fixade mockning och mat medans jag dömde på tävlingen.

Ja, det var lite om dagen. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: