missbelinda

Sjung om studentens...

Kategori: Allmänt

Ja, idag slutade treorna på skolan för gott. Blir skönt att slippa dem nästa år, hehe. Närå, jag bara skojade, de har varit snälla. :) Men det känns inte helt fel att få vara de äldsta på skolan nästa år. ;)

 

Dagen började klockan 8 på skolan för att börja pynta treornas flak. (Det är en grej skolan har, att man tävlar om vilka som får springa ut först från skolan på avslutningsdagen, och tävlingen börjar redan sista dagarna i tvåan då vi får poäng av lärarna på hur flaken ser ut och hur mycket närvaro vi har när vi fixar flaken). Så jag har blåst upp en massa ballonger, och även fyllt en massa vattenballonger (fråga mig inte varför men SP-treorna ville ha det).

 

Efter lunchen cyklade jag hem för jag hade dressyrträning 13.45. Det gick bra :) Inte lika bra som igår men helt klart godkänt! Igår red jag mycket skolor i trav, och idag blev det lite diagonalslutor i trav och galopp. (Diagonalslutor är ju mycket roligare än vanliga) Det blev också lite byten, bakdelsvändningar och så.

 

Sedan for jag hem, hann duscha och byta om innnan jag begav mig till skolan igen för att se när treorna åkte iväg på vårt fina flak. Riktigt fint hade vi gjort tycker jag, lång trappa upp med röd matta och allmänt tjusigt var det. Efter de åkt iväg gick jag ner på stan och lämnade tillbaka några böcker på biblioteket (så nu är jag officiellt av med alla grejer som kan påminna om skolarbete).

 

Imorgon har vi utsläpp på stallet och sedan ska jag spela brännboll. Inte en allt för ansträngande dag. Jag ska på en studentmottagning också, har en rätt så skojig studentpresent hemma om jag får säga det själv så det blir roligt. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: