missbelinda

Stor häst - Liten fågel

Kategori: Allmänt

Idag när jag tagit in Belle från hagen och ställt in hon i boxen för att hon skulle få kissa om hon ville det så hörde jag efter ett tag ett konstigt ljud från boxen bredvid. (det stod inga andra hästar än Belle på våran sida i stallet) Belle tittade också dit och verkade liksom både nyfiken och lite fundersam på om det var något läskigt bredvid eller om det bara var spännande. Jag tittade då dit och såg att det var en fågel som flög runt innanför fönstergallret i grannboxen och försökte komma ut. Dock en ganska svår uppgift, för även om fågeln var liten så var glipan i fönstret ännu mindre, och den hade ju så klart inte en tanke på att vända på sig och flyga ut genom gallret och sedan genom stallet för att komma ut.

Det är här jag kommer in i historian :P

Först tänkte jag lyfta gallret för det kan man göra, men det var så tungt och bökigt så jag bestämde mig för att försöka fånga fågeln och släppa ut den ute istället. Kom då på att jag ville va någon form av vantar på mig, så jag letade snabbt fram ett par engångs plasthandskar att ta på mig. Lyckades sedan efter några försök få tag i den lilla fågeln som var väldigt uppstressad efter att ha flugit runt framför en fönsterruta ganska länge, och så klart blev den säkert rädd för mig också. Men jag fick i alla fall tag i den lilla krabaten och släppte försiktigt ner den på backen utanför stallet. Då flög den raka vägen upp i luften, förmodligen för att berätta för sina kompisar om den snälla tjejen som hjälpt den ut när den kände sig instängd. :)

http://matildahult.blogg.se/images/2010/lt-valentine-tweety1_87133096.jpg
Finns det något bättre sätt att avsluta detta inlägg på än med en bild på min absoluta favoritfågel Tweety?! Så himla söt tycker jag :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: