missbelinda

Årets första tävling

Kategori: Allmänt

Årets första tävling; var såklart en hopptävling, vad annars?!

 

Men det var roligt att se lite hemmaekipage och jag tycker att de skötte sig bra. :)

 

Det enda som är tråkigt med hoppning är pauserna mellan klasserna då banan ska fixas och sen så ska alla gå runt i minst en halvtimme. Och SEN börjar tävlingen igen. Vi lyckades komma lagom till de sista i 1m klassen, och sen blev det ju såklart paus. Men eftersom det var många ekipage vi ville se i 1.10 så stannade vi kvar och väntade i 45 min medans banan byggde om.

 

Passade på att kika lite på framhoppningen, och jag är glad att jag rider dressyr, för det var inte direkt ordentligt där. Så fort nån skulle hoppa så ropades det väldigt tyst när de var så gott som framför hindret.

Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag tycker att man ska ropa högt och tydligt i god tid innan. Själv brukar jag hojta: HOPPNING OXER när jag är vid mitten på långsidan innan det är dags att svänga, det tycker jag är lagom. Men jag är ju bara en hobbyhoppare med hjärtat hos dressyren så jag kanske har fel ;)

 

I morgon ska jag rida i ridhuset efter tävlingen.

Kommentarer

  • Elin säger:

    Sv: Nej, fy inte fint med blandade färger...

    Fin blogg!

    Lite konstig fråga kanske men det pannbandet men pärlor du har på bild på den andra bloggen, var fanns det och fanns det i andra färger? :)

    2011-03-06 | 09:12:46
    Bloggadress: http://isjustelin.blogg.se/
  • Elin säger:

    Sv; Jaha. Det var jätte fint! :) Hm jag kanske får ta och göra ett själv då, jag hittar inte ett sånt jag vill ha någonstans ;)

    2011-03-06 | 09:27:11
    Bloggadress: http://isjustelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: