missbelinda

Busridning

Kategori: Allmänt

Nu var det ett tag sen jag skrev här, men här kommer ett inlägg till er tappra som kikar in här i hopp om att se något nytt. :) (Bjudet till och med på en spännande bild också)

 

Idag började jag kl 13.00 så jag var på stallet. Det har blåst som sjutton idag också, så att rida ut kändes inte så aktuellt. Istället blev det lite busridning, eller ja, de flesta kallar det nog för hoppning ;) Men eftersom det mest blir dresserande för våran del fast vi tycker att det är väldigt roligt att hoppa så kan man nästan kalla det för busridning, hihi.

 

Innan jag red upp så tog jag självklart på mig ridvästen (tycker att alla som hoppar ska ha en sån, inte bara dom under 18, fast det är ju bara min åsikt, och det är nog rätt få som håller med). I alla fall så hade den bott i höförrådet med en massa extratäcken och sånt, och där är det inte lika varmt  som i sadelkammaren där den bott förut, så den var liiite stel om man säger så. Men tog på mig jackan uppepå för att värma upp den lite mer, och efter ett tag så gav den med sig och blev smidig igen. :)

 

Vi gick in i lilla ridhuset för att där skulle det förmodligen vara ledigt, och så fick jag vara banbyggare och mamma var banpersonal, två sockerbitshinder blev det. Alltså inga höjder som skulle imponerat en hoppryttare, men för oss var det alldeles lagom (fast det är ju roligt att hoppa högt också, men nu när vi inte hoppat på ett bra tag så känns det ju onödigt att ha höööga hinder, det är ju inte heller höjden det sitter i, det är ju själva grejen att få skutta lite som är roligast!)

 

Ja, vi tog några skutt och hon var så duktig så. :)

 

Här har vi dagens fina banskiss  ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: