missbelinda

Mountain Horses nya ridstövel

Kategori: Utrustning

Mountain Horse har kommit med en dressyrstövel och de ser ju rätt okej ut. MEN när jag kollade efter måtten så hittade jag denna mått-tabell för MH stövlar (kolla på Victoria High Rider)  och längsta skaftet oavsett storlek och vidd, är bara 49 cm högt. Hur tänker man då undrar jag. Ska man göra en dressyrstövel så borde dom väl vara höga, eller är det bara jag som tycker det?

 

Till och med Suprime High Rider-modellen är högre, och den marknadsförs ju som en hoppstövel. Nä, nu blev jag lite besviken på denna nya stövel. Fast jag kan ju allitd hoppas att det blivit nåt tryckfel i mått-tabellen eller nåt, men jag tvivlar på det. :(

 

Snygg brun färg har de, synd att jag har alldeles för långa ben...

 

http://www.mountainhorse.se/sv/ Här finns alla sommarnyheter!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: