missbelinda

Tillbaka till vardagen

Kategori: Allmänt

Kom hem till Sundsvall och vardagen i tisdags kväll, vilket betyder att jag var i stallet och stökade på som vanligt igår, onsdag.

 

Belle var lite sur när jag öppnade boxdörren igår, undra om det var för att jag inte köpt med mig något hem till henne? (eller så var det för att jag störde i middagen... hehe) Skrittade i alla fall nedre och övre, på övre mötte jag först ett ekipage på väg ner för backen när jag var på väg upp, och stigen är rätt smal så det var bara för mig att vända, hade ändå inte kommit så långt.

Typ halvvägs upp så möter vi två hästar till, men då var det som tur var lite bredare på ett ställe så vi fick så lov att kliva ner i den halvdjupa kramsnön, men det gick bra det också.

 

Idag red jag upp till ridhuset, där var det full fart från alla håll och kanter, så jag skrittade rätt länge för jag tänkte att någon borde ju ha ridit klart snart så det kunde bli lite lugnare, men så blev det inte riktigt. Började trava och galoppera lite, men när det kom fler hästar så valde jag att rida ner till stallet och rida ute på planen där en stund trots att det börjat skymma lite. Kände inte för att trängas i ridhuset.

 

Imorgon har jag ingen skola, så man skulle ju kunna säga att mitt sportlov började idag. Varför kan man kanske undra: Jo för att vi har egen träning på specidrotten på morgonen, och på eftermiddagen har vi eget arbete på geografin. Så jag ska utöva min speciella idrott och plugga hemma istället. Så det blir ju en skoldag hemma, fast det känns som lov. ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: