missbelinda

Duktig häst

Kategori: Allmänt

Idag var vi duktiga båda två. Vi gjorde mycket tempoväxlingar i trav i början, och sedan i galopp. Sen gjorde vi skänkelvikningarna i LA:4 och avslutade med förvända galoppen och ryggningen på slutet. Vad ska man säga mer då? Jo, den förvända gick finfint, men blää vad jag inte gillar ryggningen! Den är ju supersvår, och extremt avslöjande eftersom domaren sitter rakt framför. Klart svårare än ryggningen i både MsvC:1 och MsvB:4 om ni frågar mig.

 

Nu när jag bablar på om LA:4 så kommer jag så klart att tänka på helgens tävling, den är som sagt hos Östersund-Frösös Ridklubb. Den ligger på Frösön, några minuter från Östersunds centrum och man får åka över en bro för att komma dit. Det är alltid trevligt anordnade tävlingar där, det enda jag har att klaga på efter de fem gånger jag varit där är att vädret inte alltid har varit på topp (men det är ju inte klubbens fel, haha).

På alla ponnytävlingar jag varit där (07,08,09) har det varierat mellan ösregn, uppehåll, duggregn och mellanmycket regn. Tur jag hade en ponny som inte brydde sig så mycket om geggamojja på tävlingsbanan. Första gången vi var där regnade det så mycket att prisutdelningen för min sista klass var inne i ridhuset, och man såg som en vägg av vatten som forsade ner i dörröppningen.

 

När det varit hästdressyr har vädret varit lite bättre, 09 var det varmaste dagen på länge (det var i maj och man kände verkligen sommaren på väg) men förra året var det geggigt och regnigt. Så nu tycker jag att alla håller tummarna för att det blir regnfritt! (Lika varmt som det var 09 behöver det inte vara, då blir det så jobbigt med kavajen :p)

 

En annan bra sak med ÖFRK är att de är snabba med att lägga ut ryttarmeddelande o startlistor, de var ute redan igår på förmiddagen. Såg då att det börjar 07.30 båda dagarna, tur att jag inte startar först! Rider nån gång på eftermiddagen på lördag.

 

På söndagen hade de kastat om klasserna lite, så MsvC:2 var först, och LA:4 var sist på dagen. (och lb,msvb och st.geo är emellan). Men det är inte supermånga starter i dom klasserna så vi får en ordentlig lunchpaus emellan. (Det har alltid varit bra "dagens rätt" där, så tid att hinna äta är ju bra). Tur jag inte startar först på söndagen heller, att rida 7.30 är väl inte min största önskan, men nån gång blir det nog min tur att göra det också. Just nu är jag glad så länge jag slipper. På preliminära startlistan är jag nr 9, så jag rider nog nån gång vid tjugo i nio kanske. Då har jag hunnit vakna till! :P

Kommentarer

  • ANNZET till bajsen(!) säger:

    oj, hade du dressyrtävling idag?:O mycket nu alltså!! tur att vi slutade så tidigt i skolan då xD (har inte skrivit ngt mer på geografihemprovet. hope I will do! typ.. sometime)



    haha och ja angående psykologerna, de är så utbildade att de vill hjälpa allt och inget! typ vita människor. (lol de som inte sett bilden fattar inte!)

    2011-05-23 | 21:48:08

Kommentera inlägget här: