missbelinda

Gnägg

Kategori: Allmänt

Gnägg gnägg! Miss Belinda här, även kallad Belle.

 

Idag har jag och Anna varit ute i skogen och skrittat och travat. Hon gjorde som vanligt i ordning mig och muttrade något om "smutsig häst", jag fattade inte alls vad hon menade. Jag behöver min dagliga lerinpackning för att bli så tjusig som jag alltid är, suck, människor förstår sig inte på vissa saker. Visst, en dusch är ju också ett bra sätt att bli ren och fin, men en lerinpackning inverkar ju på djupet liksom.

 

När vi ridit iväg en bit så slog hon på musik från sin mobiltelefon som fick ligga i fickan och spela, ja jag har inget problem med musik, det är roligt att lyssna på. Men så fort vi kom in i skogen började hon där uppe på ryggen sjunga med, då var det inte lika roligt att lyssna på musik längre det kan jag lova. ;)

 

När vi kom fram till framhoppningen fick jag trava runt en massa hinder, blev faktiskt lite sugen på att hoppa men jag ska ju till Östersund och tävla nästa helg så det är nog bäst att satsa på dressyren denna vecka och hoppa lite någon annan gång.

När Anna tyckte att jag hade travat färdigt så gick vi upp för backen mot ridskolan, men istället för att gå raka vägen hem därifrån så travade vi lite på övre rundan också. Det var roligt! :D

 

Anna har sagt att hon ska klappa på min före detta hagkompis Dacce imorgon, jag hoppas att hon hälsar från mig. För även om jag är bästis med min nya hagkompis nu så är det ändå lite tråkigt att inte gnägga med min lekfarbror. Men Anna har sagt att han har det jättebra i sitt nya stall så det känns bra! :)


(Bilden är från Östersund-Frösös ridklubb förra året, här står jag och spanar in motståndarna)

 

Gnägg från Belle! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: