missbelinda

Sundsvalls RK 15 maj (MsvC:1 och MsvB:4)

Kategori: Tävling

Typ av tävling: Regional
Domare: Louise Sjöberg
Klass: Msv C:1 2011
Procent (heltal): 66
Procent (decimal): 80
Placering: 1/23

Första MSV vinsten!

(Tänkte skriva MsvC först, men det ser ju inte lika coolt ut :P )

 

Starttid vid 12.06 så jag knoppade o fixade i god tid innan och sen fick hon stå i boxen och äta lite hö innan det blev dags att gå upp. Red fram i ungefär en halvtimme och det kändes bra,

 

Inne på banan kändes det lika dant, och programmet också, men jag tyckte att jag stundtals red som en kratta. Men stundtals måste jag ju ridit riktigt bra eftersom Belle skötte sig och vi gjorde allt vi skulle där det skulle göras. :) Skolorna är som vanligt lite knixiga, men jag försökte rida som jag fick göra på träningen för Camilla Toll förra helgen så de blev bättre än förra tävlingen (även om poängen blev den samma). Galoppen gick bättre och programmets enda 8a fixades i det andra enkla bytet (kändes bra att jag lyckades tajma in den där det var koefficient ;) ).

 

När programmet var slut vågade jag mig på att kolla på procenttavlan som var ovanför bokstaven A, hade inte alls tänkt mig att det skulle stå 65 komma nånting då. Så det blev en glad överraskning! :D

När det sedan var färdigräknat så blev det 314p 66,80% (1p mer än på S-valls FRKs apriltävling med samma domare). Och upp i ledningen, men jag var ju startnummer 7 ungefär, och i klassen var det 23 så det var ju några kvar efter mig.

 

Belle och jag gick tillbaka hem till vårt stall igen och hon fick gå in i boxen och äta sin lunch, sedan for jag och mamma upp till ridhuset och jag åt mat och sen så var det bara att vänta på att klassen skulle ta slut och hoppas på att ingen skulle gå om mig. Så blev det inte heller under tiden vi kollade, och när det blev klart att jag skulle in på prisutdelning med häst så åkte vi ner och klädde på Belle och så skrittade vi upp och inväntade sista ryttaren.

 

Och som ni redan vet så var det ingen som slog oss, tvåan var ungefär 5p bakom.

 

Så prisutdelning blev det, och vi fick vårat första segertäcke (om man inte räknar med Folksam riders cup 2009, men det fick vi ju på posten så det är ju inte riktigt samma känsla). Rosett, plakett och 600:- i premier blev det också. Wihoo! :D

 

 

Ehrm, fin pose va? ;)

Täcket ser kanske lite litet ut, men det är bara för att det ligger snett efter lite ärevarvsgalopp. :P

 

 

En tjusigare bild blev det också, men här syns ju inte hela täcket, därav den övre bilden också. :P

--- Sen dags för MsvB:4---

Typ av tävling:
Regional
Domare:
Louise Sjöberg
Klass:
Msv B:4 2003
Procent (heltal):
61
Procent (decimal):
95
Placering:
7/16

Starttid denna gång: 17.03 så efter prisutdelningen fick Belle sin middagsmat lite tidigare än vanligt och vi for upp för att titta igen innan det blev dags att rida fram igen. Inte alls länge denna gång, red upp vid halv och skrittade länge i början.

 

Asså, det är ju helt sjukt att vi fick 61,9% i en medelsvår B! (speciellt B4 som är näst svåraste msvb klassen)

Det trodde jag verkligen inte. Visst att jag hade hoppats, och efter förra tävlingen när vi bara var en poäng från 60% fattade jag ju att vi inte var allt för långt ifrån om allt skulle gå utan större missöden, men ändå. Vi var liksom 1 ynka poäng ifrån ett MsvA kval. Hur knasigt är inte det? En poäng till och vi hade liksom uppfyllt halva kvalificeringen för att få starta medelsvår A. Helt knäppt ju!

 

Att vi sedan kom sjua av sexton starter och slog ekipage som ridit MsvB mkt längre än mig, och vissa har även startat MsvA med placering. Ja, det är nästan så att jag får lite hybris. :P

 

Ja, den här helgen har vi helt klart skött oss jättebra, och jag som inte gillar att tävla hemma för att det brukar bli spänt har förmodligen inte tillåtelse att säga så längre. Jag kan ju avsluta denna tävlingsberättelse med att citera mamma: "Nu har vi dödat hemmaspöket!"


Kommentarer


Kommentera inlägget här: