missbelinda

Onsdag

Kategori: Allmänt

Idag slutade jag ganska tidigt så jag fick skjuts till stallet så jag var där vid halv ett. Tänkte då ta in Belle o rida först o fixa allt sen, men hon hade ganska mycket lunchhö kvar så jag mockade innan så hon skulle hinna äta mera. Såg när jag var ut och tömde kärran att hon lessnat på höt och stod och försökta äta av det lilla gräset som finns i hagen så då tog jag in hon.

 

Red nedre och övre rundan i alla gångarter, alldeles lagom skogsmulletur alltså. Sedan fick hon gå ut i hagen igen och jag fixade maten och sedan smörjde jag dressyrsadeln ordentligt så nu ser den lite snyggare ut. Och vill ni veta en hemlighet? Jag, dressyrnördsAnna har svarta stigläder till min mörkbruna dressyrsadel! Hemskt va?! Haha, det syns nästan inte ens eftersom sadeln är så mörk så jag kan inte påstå att jag bryr mig så mycket. :P

 

Sedan åkte jag hem, fixade mat och sedan var jag ute med hunden tillsammans med en kompis och hennes hund i över 1,5 timme. Roligt för hundarna att leka, och roligt för oss människor att prata. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: