missbelinda

Östersund-Frösö RK 28/5

Kategori: Tävling

Arrangör: Östersund-Frösö RK
Typ av tävling: Regional
Domare: Cecilia Hansson
Klass: Msv C:1 2011
Procent (heltal): 65
Procent (decimal): 53
Placering: 3/17
Rosett: Gul

Eftersom jag inte startade förrens 17.44 så blev det en lugn morgon hemma. Väl framme på stallet så borstade jag och knoppade Belle för jag kände att jag hellre gör det hemma i stallet i lugn och ro än i boxen på tävlingsplatsen. Allt var packat och klart sedan fredagen så det var bara hästen som fattades.

Resan upp gick finfint, tog cirkus 2 timmar och 45 minuter eller nåt sånt om jag inte minns helt fel.

 

Väl framme lastade vi ur häst+skåp och kollade lite på slutet av LA:3 och jag åt lasange som var dagens lunch. :)

 

Ska tillägga att än så länge var vädret helt OK, det duggade lite till och från och det hade tydligen ösregnat hela dagen+natten innan så banan var lite blöt om man säger så.

 

Började rida fram vid 17 ungefär för jag tänkte att hon skulle få komma igång ordentligt eftersom fredagens ridning blev inställd pga vädret. Det kändes riktigt bra på framridningen! Jag hade förberett mig på att det skulle vara geggigt på banan, men inte så geggigt som det faktiskt var. Men Belle marscherade på som vanligt men hon tyckte nog att det var lite konstigt att springa i geggamojja. Det blev inte alls samma energi som på framridningen för det blev ju jobbigare att springa i geggan, men det kändes fortfarande bra. :) Programmet flöt också på bra.

 

När jag var klar så travade jag av lite inne i ridhuset och sedan hoppade jag av och ledde, sen fick mamma leda medans jag kollade poängen. 308p, 65,532% blev det! :D Gick tillbaka till ridhuset och säger att vi kan ställa in hon i boxen för att jag låg fyra, sagt och gjort. Hon fick gå in i boxen medans vi gick och kollade på de som var kvar (typ 3 el 4 stycken). Vi kollar först på resultattavlan och då säger mamma: Men du är ju inte alls fyra, du ligger ju trea. Så, ehm, ja jag är visst inte så bra på att titta noga på saker och ting, hehe.

 

Då blev det ju till att hålla lite koll på hur det stod till med de sista i klassen eftersom de tre första ska komma till häst och de andra till fots. När det bara var en kvar så sadlade och tränsade jag Belle igen och gick ut i ridhuset för att vara på sen säkra sidan för att slippa stressa om jag inte skulle bli nerpetad till en fjärdeplacering av sista ekipaget. Så vi vandrade runt i ridhuset i väntan på den sista poängen för o se om jag skulle hoppa upp och gå in på prisutdelning med häst eller om det skulle bli utan.

 

Som ni kanske listat ut så blev det en tredjeplacering och ärevarv till häst. Vi var endast en poäng ifrån tvåan och sen var det 5 poäng ner till fyran.

 

Alltså en bra början på tävlingshelgen, och härliga procent trots att förutsättningarna (vädret och banan) inte var helt optimala

Kommentarer


Kommentera inlägget här: