missbelinda

Östersund-Frösö RK 29/5

Kategori: Tävling

Kategori: Stor häst
Arrangör: Östersund-Frösö RK
Typ av tävling: Regional
Domare: Eva-Lisa Andersson
Klass: Msv C:2 2010
Procent (heltal): 60
Procent (decimal): 88
Placering: 4/14
Rosett: Röd

 

Starttid 8.26. Klassen började 7.30, behöver jag ens säga att jag är glad att jag inte startade först?

 

Vi var i alla fall på ridklubben typ kvart över sju, jag tänkte börja rida fram strax åtta ungefär. Så vid åtta började jag göra det, rida fram alltså och det kändes lika bra som dagen innan. Men nu visste jag ju att det skulle bli jobbigt på banan i leran så jag tog det rätt lugnt så hon skulle orka med sig inne på banan och sedan LA:4 några timmar efteråt.

 

Börjar programmet med nåt travsteg i svängen i uppridningen, lyckat va? Det var ännu lerigare idag och det tyckte inte Belle om. I travprogrammet red jag bort mig i skolorna, men det tog vi igen i galoppen tycker jag :) 274p 60,88% blev det i alla fall och vi gick in som trea. Blev dock nerputtade med tre poäng av ett ekipage och slutade fyra.

 

Det roligaste med ritten måste nog ändå varit att jag fick rida till "I just had sex" så jag satt o log typ hela tiden för jag tycker att låten är så rolig. haha

---

Efteråt red jag LA:4, det gick väldigt bra. 67,073% blev det (rekord i LA:4). På det blev vi oplacerad 3a av åtta starter, 3 poäng från 2an och 6 poäng från ettan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: