missbelinda

Träning+tävling

Kategori: Allmänt

Dagen började 6.20 för att kliva upp och åka till stallet. Då släppte vi ut hästarna och sedan vid 7.40 red jag upp till paddocken på ridklubben och då var det träning. Det var ju träning igår också, och det gick väl rätt bra igår, men idag gick det väldigt bra. :)

 

Efter träningen åkte vi ut till Timrå för det var ponnydressyr där och världens bästa Dacce skulle vara med med sin nya ägare. Kom fram lagom till att se en tjej från klubben innan Dacce skulle ridas fram och jag fick öva mina tränarkunskaper genom att coatcha dom lite. Båda skötte sig väldigt bra inne på banan och det slutade med en gul rosett i första klassen. :D

 

Sen blev det en lång väntan till nästa start och de skötte sig lika bra i denna klass också. Han är så fin min gamla ponnyfarbror!

 

Sen var det en klass till och jag stannade kvar och hjälpte en klubbkompis lite på framridningen. De var också superduktiga!

 

Så det blev en lång dag på tävling, och när jag kom hem var jag nästan tröttare än om jag varit med och tävlat känns det som. (Men det kanske berodde på den tidiga uppstigningen och morgonens träningspass?)

 

Och eftersom Dacce var dagens huvud(person)häst så får det bli en bild på oss från 2007, första vinsten. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: