missbelinda

Hur det står till med hästen

Kategori: Anna och Miss Belinda

-Tidsinställt-

Någon kanske har undrat varför jag babblar på om ridlektioner och kjolar istället för att skriva om hur jag själv har ridit. Men då ska jag avsluta detta grubbel och berätta hur det ligger till.

Jag har nämligen inte ridit något på några dagar, för Belle har haft ett litet sår som det förmodligen kommit in smuts i (för det är ju fortfarande geggigt i hagarna trots att det borde vara vinter nu gaah!) och hon har därför varit lite öm där. Så då tar vi det säkra före det osäkra och skippar ridningen några dagar och håller rent såret och väntar på att det ska bli bättre så jag kan rida igen. :)

I och med detta så blev det ju lite som en vilovecka också, och det tror jag inte Belle har något emot. Hon får gå ute i hagen som vanligt (dock med en benlinda så att det inte kommer mer skit i såret) och när jag och mamma är på stallet och fixar på eftermiddagen så blir det ryckt och gos som vanligt. :)



Ja, då har ni koll på läget och fick en framridningsbild från oktober på köpet.

Kommentarer

  • fridan säger:

    hoppas såret läker fint! jobbigt med lera och sår, ingen kul kombination! :(



    sv: jaaa det är de rosa påsarna från hööks! :D:D:D

    2011-11-26 | 13:46:23
    Bloggadress: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: