missbelinda

Ungdomsledare

Kategori: Allmänt

-Tidsinställt-

Efter helgens kursavslut kan jag nu titulera mig Ungdomsledare! Har både ett intyg och en jacka som det står så det finns alltså bevis om någon skulle ifrågasätta mitt påstående ;)

Denna gång var vi i Sollefteå, vi höll till på ett vandrarhem precis bredvid Sollefteå Ryttarsällskap, så vi var dit och tittade lite. Det såg precis lika dant ut som när jag var där och tävlade med min första ponny 2006, förutom att de byggt en till, större paddock.

På vägen upp till Sollefteå upptäckte vi att ju längre vi åkte, desto mer snö och snöslask blev det på vägen. Och väl framme så knarrade det mysigt av kramsnö under fötterna. Så jag och min klubbkompis gjorde en snögubbe, vi fick till och med en morot från köket för att han skulle få den rätta snögubbelooken!



Hatten är en skål som låg precis bredvid trappen, men jag tyckte att den såg mer ut som en potta vilket gjorde att snögubben fick det kreativa namnet Pott-Niklas. Förhoppningsvis får han leva vidare i några dagar till och kan hälsa nya boende på vandrarhemmet välkomna. (Han står nämligen precis vid ingången till huset där receptionen och matsalen ligger. Det var även där inne vi hade kursföreläsningarna. Bodde gjorde vi i ett annat hus som hette pudeln, lite komiskt eftersom jag ju har en pudel)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: