missbelinda

Halv uteritt

Kategori: Allmänt

Idag red jag ifrån stallet med sikte på nya banan (som alltså inte alls är ny längre men den heter så ändå). Jag tänkte att vi skulle trava och galoppera lite bara så att hon skulle få röra på sig. För första gången sen i typ april så fanns det inga bommar/sockerbitar/hinder eller annat skräp på banan. Den var alldeles tom och dressyrvänlig för en gångs skull. Synd bara att vi inte var på dressyrhumör då ;)

Vi travade och galopperade lite på banan och sedan skrittade vi hemåt igen. Nu längtar jag nästan lite efter snön, så man kan trava och galoppera på ridvägarna igen, för just nu är det ganska geggigt. Inte alls roligt alltså. Fast egentligen är det lite tidigt att önska sig snö nu, oktober har ju bara börjat. En massa solsken som torkar upp gegget kanske är en bättre önskning i nuläget. Så nu är det väl bara att solen lyssnar på mig och ser till att lysa ordentligt i Bergsåker så att både ridvägarna och hagarna kan torka till sig lite mera. Tack på förhand! :)

Kommentarer

  • Jessica säger:

    Jag som trodde att du slutat uppdatera din blogg...

    Man ser hyfsat bra pa matcherna, men att se vem som ar vem ar valdigt svart!

    Coffee kommer bli jattesot i en san dar sele! :)

    2011-10-04 | 20:56:55
    Bloggadress: http://storpudeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här: