missbelinda

Lokal/regional tävling i Delsbo 8/10

Kategori: Tävling

Årets sista lokala start slutade med en spänd häst som glömde bort att jag satt uppepå, 58% och i mitten. Inte alls nöjd med det men det är bara att glömma och gå vidare.

För att ta det i rätt ordning så kom vi dit i god tid innan och Belle fick stå i bussen och mumsa hö. Det tog ca 1 tim och 45 min att åka och vi fick köra lite på den nya E4'an, det var ju lite kul faktiskt. Blåste som sjutton gjorde det, vilket ledde till att vissa av staketdelarna välte omkull ibland...

Rider fram till LA:3 inne i ridhuset, kommer sedan ut på banan och då blev det mest pannkaka av allting.

I den lilla pausen mellan klasserna fick hon gå in i bussen och kissa (duktig häst som förstår att man kan göra det där inne :) )

Sen dags för MsvC:1, framridningen går skit med en Belle som verkar ha bestämt sig för att inte lyssna på mig. Jag blir less på min tjuriga häst och funderar på att stryka mig och åka hem. Men som tur är övertalar mamma mig att rida en stund till. Skrittade bara runt resten av tiden på framridningen med korta tyglar och gjorde lite bakdelsvändningar och efter en stund insåg väl Belle att det kanske var dags att lyssna på mig igen.

Vi startade sist och jag ville bara styra runt programmet utan att hon skulle vara lika jobbig som i förra klassen, och hon lyssnade faktiskt rätt bra då :). Det gick tydligen rätt bra också, trots att jag mest fokuserade på att hon skulle lyssna så hann jag visst med att rida ordentligt också.



304p, 64,681% blev det och med det vann vi faktiskt och hade hela 19p ner till tvåan :D
(Så det var ju en himla tur att jag inte gav upp och istället lyssnade på mamma och fortsatte rida :) )

Så, vad ska man säga? Årets sista bortatävlingsdag blev lite som en berg-och-dalbana som slutade med en rolig loop! (Jag är alltså en sån som gillar spännande åkattraktioner, wihoo!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: