missbelinda

Fin häst

Kategori: Allmänt

Ikväll var det roligt att rida, ett sånt där pass som gärna får återkomma flera dagar.

Ensamma i stora ridhuset var vi, så jag tänkte att jag kunde passa på att rida igenom MsvB:2 medans jag var ensam så jag hoppades att ingen annan skulle komma in, i alla fall inte innan jag hunnit rida klart programmet. Red fram med lite skänkelvikningar (som de är i LA:3) och förvänd galopp på fyra bågar över banan. Sedan pausade vi en stund och jag testade på skolorna som de ligger i B2. Var dock inte helt säker på vart diagonalslutan började, men gissade på att det var vid V och P, alltså direkt vid spåret när bågarna tar slut (har dubbelkollat nu i efterhand och jag gissade rätt).

En stund senare red jag igenom hela programmet, och det svåraste är typ 8 meters volterna i galopp. Fast det beror lite på att vårt ridhus är ca 22 meter brett, så det går inte att tänka "två meter innanför medellinjen" som på en normalstor bana. Istället ska det minskas ännu mera och då blir det svårt att veta exakt tycker jag. Men men, så länge de blir runda så får de duga ;)

När jag kände mig nöjd så gick vi ner igen, och nu har hösten verkligen kommit till stan för det var nästan kolsvart ute. Tur jag tog med nya benreflexer till Belle och hade en reflexväst på mig. Så nu blir det reflexer på varje kväll det är dags att rida så vi syns ordentligt. Vissa kanske tycker att det är jobbigt att klä på sig reflexer, medans jag tycker att det är ganska roligt. Jag hade ju till och med en Reflexjakt förra året för att kolla upp hur bra alla funkade.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: