missbelinda

Klättring

Kategori: Icke hästrelaterat

Halli Hallå!

Idag stod alltså den för mig ovanliga aktiviteten klättring på schemat. Halva klassen befann sig i klätterklubbens lokaler klockan två (den andra halvan var där ett). Vi fick börja med att ta på oss klätterskor, de skulle enligt intstuktörerna vara något för små, så att det var obekvämt att gå ordentligt för att man skulle kunna klättra så bra som möjligt i dem. Ja vad ska man säga, jag har hellre ett par oinridna läderridstövlar på mig än små och lite stela klätterskor, men de fyllde ju sin funktion i alla fall :)

Vi fick prova på att klättra lite som vi ville i ett rum med olika väggar som inte var jättehöga, men vissa buktade liksom ut, och andra hängde man upp och ner på, så det var lite olika svårigheter. De som ville fick också testa på en 12 meter hög vägg som gick rakt upp. Jag är väl inte jätterädd för höjder, men står man nere på backen så ser det höögt ut. Var först inte helt säker på om jag ville testa, men tillslut gjorde jag det ändå och tänkte att jag i alla fall kanske kommer 1/3 av väggen. Sagt och gjort, efter att ha blivit fastsatt i en sele och i gympaläraren som stod på backen så började jag klättra, och klättra och klättra. Tillslut var väggen nästan slut, men då lyckades jag inte få till något grepp alls om de sista "stenarna" på väggen så jag bestämde mig för att återvända ner till marken, och det var inte förrens jag hissades ner som jag märkte hur högt  upp jag faktiskt var och hur ont det skulle gjort om jag ramlat rakt ner... Haha ibland är det bra att inte tänka så mycket utan bara göra.

Efter äventyret på den höga väggen kändes den lättaste väggen (som verkade lite läskig i början) lätt som en plätt!

Roligt att prova på var det i alla fall, och jag är sjukt nöjd över att jag vågade mig upp längs den läskigt höga väggen! :D


Tittar man här så ser det ju inte ens högt ut, men det var det kan jag lova!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: