missbelinda

Piggelin

Kategori: Allmänt

God kväll!

Visst är det härligt när man kommer till stallet och möts av en häst med ett typ tre centimeter tjockt lager av intorkad lera?! Då är det bara att plocka fram piggborsten och börja borsta. Desto renare hästen blev, desto gråare blev stallgolvet. Lite fascinerande att se hur mycket lera det faktiskt är. :P

 

Dock hade jag en föraning av att hon skulle vara mer gråskimmel än brun, för när vi kom hem igår och hon fick gå ut i hagen så rullade hon sig länge och ordentligt, borta bra men hemma bäst som man brukar säga :)

 

Idag stod skritt i skogen på schemat, precis som för en vecka sedan. Kan kanske låta lite tråkigt att rida samma vägar hela tiden, men så är det inte alls när man har en häst som heter Belle. Hela nedre+övre gick hon precis som vanligt, men i backen från ridskolan på väg ner till vårt stall så fick hon nån piggelinchock och vi övade någon form av passage fram till stalldörren. Trots att det inte var planerat så blev det ett skojigt avslut på ridturen, det går ju inte annat än att skratta när hon är så söt! :)

 

Just ja, tävling i helgen. Jag tror vi tar och glömmer bort den. Fast inte helt, för det gick ändå ganska bra. Klart bättre än hemmatävlingen. MEN, tycker inte personen bakom bokstaven C lika dant så blir ju slutresultatet inge vidare... Men men, förutom poängen så är jag nöjd, och jag fick dessutom tid att se Napoleon Dynamite på lördagskvällen. Det är en film som jag funderat på att se länge, och nu passade det himla bra att göra det. Den var både rolig, flum och lite söt :)

 

Om en vecka är jag i Budapest, det blir skoj! :)

(Tidsinställda inlägg kommer faktiskt dyka upp för de som klickar in här under tiden jag är borta)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: