missbelinda

Dagen

Kategori: Allmänt

Hästen är badad och träns+kandar är putsade! Bara ridningen kvar innan det mesta är färdigt tills imorgon.

Åkte till stallet strax före klockan två, då stannade vi vid ridskolan och fixade klart goodiebagsen till morgondagens tävlingar. Sedan åkte vi vidare till vårt stall och mockade, packade mat och badade Belle. Tog in alla hästar gjorde vi också.

Jag hann också med att smörja tränsen för precis när vi kom ner till stallet så blev duschen upptagen av en stallkompis som också ska tävla imorgon, så då passade jag på att smörja medans jag väntade på min tur.

Om ett tag åker vi tillbaka igen, då ska jag rida och så ska hästarna kvällsmatas. Sen är det enda som är kvar inför imorgon att byta schabrak, knoppa och smörja stövlarna. Och apropå stövlar så har jag nåt tragiskt att berätta, igår gick dragkedjan på min högra stövel sönder... Så istället för mina fina Cavallo får jag ta mina gamla stövlar imorgon, buhu. Men det är inget fel på dem egentligen, fast de är liite för korta :( Aja, det är sånt som händer förr eller senare när man har dragkedja på stövlarna, synd bara att de inte kunde vänta med att gå sönder tills efter morgondagens tävling. Jag är i alla fall glad att jag har kvar mitt gamla par så jag inte är helt stövellös tills de blir lagade :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: