missbelinda

Lördag

Kategori: Allmänt

God kväll!

Dagen har varit ungefär som alla andra dagar, först stall och sedan pyssel hemma. Belle fick vara ute i hagen i några timmar medans vi mockade och fixade, sedan fick hon gå in i boxen igen. Anledningen till den korta hagvistelsen är att hon inte ska springa runt nu när hon har lite ont i foten så då får hon vara ute under bevakning så att vi vet att det går lugnt till i hagen. Det är inte lätt att vara sjukling, men några timmar i hagen är bättre än inga timmar alls och förhoppningsvis ser det bättre ut på måndag och då kan hon kanske gå ut som vanligt igen. Jag tycker att vi håller tummarna för det.

Under dagen har jag följt dressyrtävlingen i Örnsköldsvik, det är både tävling för häst och ponny. På ponnysidan är det NM så det är lite spännande att följa. Jag har också kikat lite på resultaten från Lag SM, och det verkar som en tävling man gärna hade varit publik på. Många ekipage med fina höga procent, jag tror det krävdes runt 67% för sista placeringen i någon klass, och de i mitten av resultatlistan hade runt 65%. Kul att se tycker jag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: