missbelinda

Rosa skor?

Kategori: Allmänt

Igår fick Belle nya skor, och när hovslagaren fixade till ett par gröna sulor så de skulle passa bra så frågade jag lite på skoj om det inte fanns rosa sulor, för det skulle ju bli mycket snyggare. Dock verkade det inte finnas sulor i rosa, men han sa att om hon hade haft aluminiumskor så hade hon kunna haft ett par rosa. Men han sa också att de slits väldigt fort. Så jag antar att vi får hålla oss till den vanliga gråaktiga skofärgen tills någon uppfinner ett par rosa som är tillräckligt hållbara. Någon gång i framtiden kanske det händer?! Jag håller tummarna för det iaf :)

Idag har jag ridit för första gången på 15 dagar, jag tänkte att jag skulle rida nedre rundan. Men det var fyraårsvisning på ridklubben och jag var inte så sugen på att rida förbi en massa människor och unghästar så jag red halva nedre, dvs till framhoppningsbanan och skrittade några varv där istället innan jag vände hem igen. Så klart ingen avancerad ridning med tanke på vilan och hoven, men ack så skönt det var att vara tillbaka i sadeln igen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: