missbelinda

Ridhusregler/ridbaneregler

Kategori: Tips och trix

-Tidsinställt-

Tidsinställer detta så att det kommer på någon random utvald dag istället för direkt efter en kväll i ett fullsmockat ridhus.

Det här med ridhusregler är nåt som för de flesta formodligen är en självklarhet, men ändå så fungerar det inte allt för bra när det är fler än typ tre ekipage i ridhuset.

Samma sak på tävling också, och då tycker man ändå att de flesta borde ha sån pass rutin att de kan det här med högerregeln osv (tänker mest på regionala MsvC/MsvB klasser då jag inte varit på så många andra framridningar de senaste åren).

När det gäller att hålla sig till reglerna så tycker jag att det nästan är bättre ordning på framridningarna på ponnytävlingar, konstigt egentligen, eftersom förmodligen runt 80% av storhästryttarna innehar körkort och därmed borde vara välbekant med till exempel högerregeln.

Aja, det jag ville komma fram till är i alla fall: Snälla, försök tänk på ridhusreglerna. De som enligt mig är mest basic är just högerregeln, och att man skrittar innanför spåret.

Framridning Sundsvalls FRK förra året

Framridning i Hudiksvall, också förra året. Ridbanan är väldigt stor så här är risken att krocka eller vara i vägen för någon annan ganska liten.

Kommentarer

  • Amanda säger:

    SV: Tack så mkt! Ja det är kul att det börjar bra med en ny häst:)



    HÅLLER helt och hållet med dig i detta inlägg då jag va på strömsholm och tävlade igår ingen tog hänsyn till någon annan dom bara red på så jag försökte själv hålla mig undan..

    Och fytusan va folk verkar tycka att dom är duktiga bara för att dom tävlar MSV lixom..

    2012-02-07 | 20:33:27
    Bloggadress: http://amandalodesjo.blogg

Kommentera inlägget här: