missbelinda

Torsdag

Kategori: Allmänt

Snart är ännu en dag över, men innan dess kan jag ju passa på att dokumentera den för kommande generationer. :P

Dagen började senare än vanligt med att hela skolan var på konsert med TV-spelsmusik. Det var inte fullt så knasigt som det låter haha. Det var en orkester som spelade några låtar från olika tvspel från olika år. Jag kände inte igen nån låt, men det var kul att lyssna ändå.
Det är Orvar Säfström (har varit med i bland annat Filmkrönikan) som har kommit på idén och han var med och pratade lite mellan låtarna. Så det var ju helt klart nåt annat än att lyssna på vanliga klassiska stycken och helt klart roligare än operan vi var på i höstas :)

På eftermiddagen var det filmkunskap och då fick vi kolla på Pulp Fiction.  Alltså blev det en 2,5 tim lång lektion i form av en lagom snurrig film.

Efter skolan så blev det stalldags. Först red jag Belle i ridhuset, lite samma jobb som under träningarna igår och i förrgår. Skolor på volt, övergångar och byten.
När Belle var färdig så blev jag ponnyryttare på nytt och red en kompis ponny. Det är ju lite skillnad att gå från en stoor Belle till en ponny, nästan 30 centimeter om man ska vara exakt, men det gick bra. Jag har ju ridit ponny förut så även om det var länge sedan så kommer jag ju ihåg hur man gör :P Med Mr.Ponny så jobbade jag med övergångar. Det är en fiffig grej som passar på alla hästar tycker jag :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: