missbelinda

Uppdaterat licensen

Kategori: Allmänt

-Tidsinställt-

I veckan såg jag till att uppdatera min licens så att den gäller för i år också. Nån dag efter att jag gjort det på tdb så blev den också godkänd av min klubb och därmed också betald och klar. Så nu är jag och Belle helt redo för tävlingssäsongen 2012. Nu fattas det bara att propositionerna dyker upp så att planeringen kan börja på riktigt.

Nu blev jag ju också YR/senior och är inte längre en liten junior. Fast förutom att jag inte får vara med på Junior DM så är nog den enda skillnaden att det blir dyrare att tävla nu om man jämför med andra år. Juniorlicensen kostade runt 500 om jag inte minns fel, och denna gång kostade den runt 700. Men jag har faktiskt lite tur, för det brukar vara så att om man hjälpt till på hemmatävlingar och jobbat på andra sätt för klubben så får man tillbaka en del av licenskostnaden i slutet av året, så då blir ju licensen i alla fall lite billigare. Det är säkert andra klubbar med samma deal skulle jag gissa :)

Kommentarer

  • Cornelia {Foto, häst, vardag] säger:

    sv: Japp! Luktar väldigt gott! :D

    2012-02-04 | 22:32:37
    Bloggadress: http://kindofscofield.blogg.se/
  • Emelie säger:

    Sv: ja visst är dom :) Dom har en bur utanför stallet, men dom får vara i boxarna när hästarna är ute i hagen ;)

    2012-02-04 | 22:34:34
    Bloggadress: http://systrarnawester.blogg.se/
  • fridan säger:

    ja urk, licensen är dyr!! vi är så sjukt många tävlingsryttare så vi kan inte få betald licens. däremot kommer vi få alla startavgifter när vi tävlar hemma betalda. gött :)



    2012-02-05 | 13:46:33
    Bloggadress: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här: